15 September 2009

Majlis Berbuka Puasa Bersama Anak Yatim Di Rumah Solehah

GPMS Cawangan Shah Alam (GPMS-SA) telah berkesempatan untuk memeriahkan majlis berbuka puasa bersama anak yatim pada 12hb September 2009. Program anjuran Yayasan Salam Malaysia itu telah diadakan di Rumah Solehah, Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur.

Seramai 11 orang wakil dari cawangan ini telah meluangkan masa untuk bermesra bersama adik-adik dirumah tersebut. Seterusnya berbuka puasa dan solat maghrib berjemaah. Jelas perasaan gembira terpancar diwajah-wajah mereka dengan kehadiran abang-abang dan kakak-kakak walaupun hanya untuk seketika.

Penghuni rumah tersebut seramai 20 orang terdiri daripada adik-adik yang berumur 3 tahun hingga 14 tahun. Apa yang mengharukan adalah kebanyakan daripada adik-adik tersebut telah dijangkiti virus HIV positif. Ada juga yang telah ditinggalkan dan tidak dapat dikesan IbuBapa mereka. Terdapat juga adik-adik yang cacat dan mangsa penderaan.

GPMS-SA berpendapat bahawa usaha-usaha seperti ini perlulah diberikan sokongan penuh oleh badan-badan bukan kerajaan dan syarikat-syarikat swasta dalam bentuk sumbangan tenaga atau kewangan bagi membantu meringankan beban pihak pengurusan.

Ucapan setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada sukarelawan Yayasan Salam Malaysia diatas usaha mereka. Semoga niat murni ini dapat diteruskan lagi dalam meniupkan sifat kasih dan sayang sesama insan ke dalam diri sebagai khalifah di bumi Malaysia tercinta. Ucapan terima kasih juga kepada wakil kami Saudari Siti Sarah yang juga merupakan wakil Yayasan Salam Malaysia dan Mak Wan, Pengetua Rumah Solehah kerana memberikan peluang ini.

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1430H dan Maaf Zahir Batin buat adik-adik serta warga Rumah Solehah. Selamat Maju Jaya.

No comments: