20 November 2009

Jelajah Jogjakarta 2009


Gunung Merapi, Jogjakarta, Indonesia.
17 hingga 22 Jun 2009.

Diantara aktiviti ahli GPMS-SA adalah melakukan aktiviti-aktiviti luar seperti mendaki gunung. Kami bukanlah asyik menjalankan latihan dan kursus motivasi sahaja tetapi sering juga menjalankan aktiviti rekreasi luar. Aktiviti menarik seperti ini selain dapat menguatkan mental dan fizikal ia juga dapat menambahkan pengalaman kami semua. Harus diingat! pengalaman seperti ini tidak ada di dalam buku atau kuliah..
.
"Jauh perjalanan luas pengalaman"
.
..adalah menjadi harapan kami juga agar adik-adik dan sahabat-sahabat di luar sana melibatkan diri dengan aktiviti-aktiviti yang berfaedah seperti ini.. ingat ya.. kita perlu ada rasa tanggungjawab bukan sahaja kepada diri kita sendiri dan keluarga tetapi perlu bertanggungjawab kepada kawan-kawan dan masyarakat juga.. kerana kawan-kawan dan masyarakatlah yang akan mempengaruhi perkembangan diri dan keluarga.
.
..untuk peringatan kami sendiri dan belia diluar sana.. "lihat dengan hati" keadaan generasi pewaris bangsa kita, sanggupkah kita melihat keruntuhan demi keruntuhan akhlak yang berlaku disekeliling kita? sumbangan dan keringat anda sangat diperlukan untuk membentuk generasi Cemerlang yang Berintegriti dan Akauntabiliti!


"di atas puncak itu kami melihat kebesaran maha pencipta.. kami bersyukur dan kami mengerti akan kerdilnya diri ini.. kami abadikan setiap memori dalam diri untuk terus berbakti"
.
"yang ada di atas puncak gunung itu adalah ketenangan... siapa pencipta gunung itu.. carilah untuk mendapat ketenangan itu"
.
"Perjuangan Belum Selesai ke? Ataupun Perjuangan Harus Diteruskan..."
.
Disediakan oleh,
Saudara Mohd Fairoze Mazly Bin Hj. Zulkifli











2 comments:

joekirana said...

Asalamualaikum..wahhhh tahniah..best ni, macam mana kteorang nak follow aktiviti macam ni abg ajak..woooo stail abg ame..

Salim said...

macam mana nk jadi ahli GPMS Shah Alam?. Apa Telnya?